ד"ר מרדכי קידר: "ההבדל בין רע"מ לדאע"ש הוא רק בלוח הזמנים"

מהדורת הבוקר No Comments on ד"ר מרדכי קידר: "ההבדל בין רע"מ לדאע"ש הוא רק בלוח הזמנים"

המזרחן ד"ר מרדכי קידר במהדורת סוף השבוע: "ההבדל בין מפלגת רע"מ שהיא הנציגות של התנועה האיסלאמית בכנסת לבין דאע"ש – זה רק לוח הזמנים. לדאע"ש אצה הדרך ולתנועה האיסלאמית יש זמן ומכאן גם ההבדל בגישות בין האמצעים הרדיקליים לשימוש בפרלמנט להחרבת המדינה מבפנים"

צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המזרחן ד"ר מרדכי קידר שוחח עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן במהדורת הבוקר על ארגוני הטרור במזרח התיכון. "לדאע"ש הייתה נוכחות קרקעית על שני שליש מסוריה וחצי מעיראק. זה מה שחוסל לפני ארבע שנים, אבל הרעיון נשאר והתפזר להרבה מקומות בעולם", אומר קידר.

"הארגון התפרק אבל כל תא עומד בזכות עצמו עם הנהגה משלו והיררכיה. כמובן שזה ארגון סודי וכך כנראה זה עובד גם בארץ. אני לא יודע אם פה זה מאורגן כל כך, אבל אם כן – יש הנהגה ויש מי ששולח אנשים לפיגועים".

הוא הרחיב על הרקע של ארגוני הטרור באזור: "יש תנועת אם, 'האחים המוסלמים' שבארץ זו 'התנועה האיסלאמית' ולרעיון של האחים המוסלמים יש בנים, נכדים ונינים. יש להם לפעמים אג'נדה שונה אבל הם יצאו מבית מדרש אחד".

לדברו "התנועה האיסלאמית נלחמת על כל הקופה, מבחינתם אין למדינת ישראל זכות קיום. על פי משנתם אנחנו צריכים לחיות תחתם, איננו עם והדת היהודית כבר איננה דת".

הוא הוסיף "ההבדל בין מפלגת רע"מ שהיא הנציגות של התנועה האיסלאמית בכנסת לבין דאע"ש – זה רק לוח הזמנים. לדאע"ש אצה הדרך ולתנועה האיסלאמית יש זמן ומכאן גם ההבדל בגישות בין האמצעים הרדיקליים לשימוש בפרלמנט להחרבת המדינה מבפנים".



0 תגובות